Általános Szerződési Feltételek
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: "ÁSZF") szabályozzák és rögzítik a Szigethy Krisztina egyéni vállalkozó (1155 Budapest, Rákospalotai körvasút sor 30 fszt. 1.; egyéni vállalkozói nyilvántartási szám:; a továbbiakban: "Szolgáltató") által üzemeltetett https://csaksuti.hu/ internetes honlapon (a továbbiakban: "Honlap") elérhető online szolgáltatásokat (a továbbiakban: "Szolgáltatás") igénybe vevő Megrendelők (a továbbiakban: "Megrendelő") általi használatának feltételeit, valamint az azzal összefüggő lényeges körülményeket és a Megrendelők jogait és kötelezettségeit.
Az ÁSZF elfogadása előfeltétele a Szolgáltatás igénybevételének, melyet a Honlapon, a Szolgáltatás igénybevétele során a Megrendelőnek kifejezetten el kell fogadnia. A Megrendelő a Szolgáltatás igénybevételének megkezdésével elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-et, valamint a Szolgáltató Adatvédelmi Tájékoztatóját is.
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, elektronikus formában kerül megkötésre, magyar nyelven íródik és nem minősül írásbeli szerződésnek.
Jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a Honlapon keresztül történik. A Honlap által kínált szolgáltatás igénybevételére és a szolgáltatásnyújtás szabályaira az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény ("Ektv.") az irányadó.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdések, valamint a jelen ÁSZF értelmezése vonatkozásában a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény ("Ptk.") vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kógens, mindenki számára kötelező rendelkezései a szerződő felekre külön kikötés nélkül is irányadóak.
A Megrendelő a honlapon keresztül történő regisztrációját követően egyedi megrendeléseket adhat a Szolgáltatónak a termékek elkészítésére, amelynek házhozszállításáról a Szolgáltató vagy alvállalkozója gondoskodik, illetve személyes átvétel választása esetén arra a termék készítésének helyszínén van lehetőség.
A Honlapon a Megrendelők olyan módon adhatnak le egyedi megrendeléseket, hogy egyszeri vásárlás esetén a megrendelés leadásakor megadják a teljesítéshez szükséges adatokat.
Az Általános Szerződési Feltételek elfogadását követően tett kifejezett kölcsönös nyilatkozatokkal a Szolgáltató és a Megrendelő között online vállalkozói szerződés jön létre.
A jelen ÁSZF mindenkor hatályos és a Megrendelő által letölthető szövegét a Szolgáltató teszi közzé a honlapon.
A Szolgáltató fenntartja jogát a jelen ÁSZF egyoldalú módosítására. A módosítás a honlapra történő feltöltés után 8 nappal lép hatályba.
Az alábbi fogalmak a jelen ÁSZF-ben a következők szerint értelmezendők:
Szolgáltató: Szigethy Krisztina egyéni vállalkozó.
Csaksüti/Honlap: a Szolgáltató által a www.csaksuti.hu domain alatt, magyar nyelven üzemeltetett online felület, ahol a Szolgáltató termékeit közzéteheti, illetve amelyen keresztül a Megrendelők a Szolgáltató termékeit megrendelhetik.
Termék: a Szolgáltató által készített cukrászati termék, ahogy annak fényképét, leírását és hozzávalóit a honlapon a Szolgáltató közzéteszi.
Megrendelő/User: az a Megrendelő, aki a honlapon biztosított informatikai háttér igénybevételével terméket rendel a Szolgáltatótól.
Fizetési rendszer: a kibocsátó által létrehozott és üzemeltetett szerver alapú elektronikus pénzrendszer és a kibocsátó által nyújtott elektronikus pénzszolgáltatás. Az online bankkártyás fizetések a XY rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Állandó kínálat: a Szolgáltató által meghatározott termékek listája, amelyet Megrendelő megrendelését követően a vele egyeztetett vállalási határidőn belül a Szolgáltató kész és képes elkészíteni.
A megrendelés, szerződés létrejötte, módosítása: Megrendelő a honlapon keresztül az ott feltüntetett termékekre elektronikus úton megrendelést adhat a Szolgáltatónak a feltüntetett képi, illetve szöveges ikonokra történő kattintással. A Megrendelő a kiválasztott termékre klikkelve megtekintheti a nagyobb felbontású képeket, a termék részletesebb leírását, megadhatja a mennyiségi jellemzőket (súly, darabszám, szeletszám stb.). A Megrendelőnek a megrendelés során meg kell adnia a számlázási információkat (név, cím), a kapcsolattartási adatokat (telefonos elérhetőség és e-mail cím), illetve, ha házhozszállítással rendelte meg a terméket akkor a szállítási címet. A fizetési mód kiválasztását követően (átutalás vagy átvételkor készpénzben vagy bankkártyával történő fizetés) a megrendelés befejezése a honlapon feltüntetett hatályos ÁSZF elfogadásával és a "Megrendelés befejezése" ikonra történő kattintással történik.
A regisztráció során, illetve a megrendeléskor a Megrendelő által megadott adatok megfelelőségét, valódiságáért és pontosságáért kizárólag a Megrendelőt terheli felelősség. Szolgáltatót nem terheli semmilyen felelősség, illetve helytállási kötelezettség a Megrendelő által megadott adatok pontatlanságáért, valótlanságáért, illetve az ebből eredő bármilyen jogvesztéséért, kárért, nem vagyoni sérelemért, további költségekért, történjen annak felmerülése bármilyen jogcímen (költségként, büntetésként, díjként stb.). Ekként amennyiben a Megrendelő a kézbesítési címet nem kellő pontossággal adta meg, vagy az nem felel meg a forgalomban kapható navigációs szoftverek által azonosítható címnek, és ebből következően a Szolgáltató a kézbesítési címet nem találja, vagy a megadott időpontban a kézbesítési címen nincs jelen a Megrendelő, vagy meghatalmazottja, a termék kézbesítésének elmaradása vagy késedelme nem minősül a Szolgáltató részéről szerződésszegésnek.
A Megrendelőnek lehetősége van a rendelés befejezésekor beleírni a További megjegyzések mezőbe, hogy melyik nap szeretné átvenni a megrendelt termékeket. Ez a mező az Áttekintés és visszaigazolás lap alján, a Megrendelés befejezése gomb fölött található. Ha esetleg elfelejti megtenni, akkor ennek egyeztetése miatt a későbbiekben keresni fogjuk a megadott elérhetőségein.
Utánvételes fizetés választásánál (készpénz vagy bankkártya) a Megrendelő a Szolgáltató által megjelölt átvételi pontokon, illetve házhozszállítás esetén a futárnál tud fizetni.
A Megrendelő a termék árát előre köteles megfizetni átutalásos fizetés választása esetén. A termék árának minden esetben a honlapon a megrendelés időpontjában feltüntetett árat továbbá a szállítási díjat kell tekinteni, amelyet a Megrendelő HUF pénznemben köteles teljesíteni. A termék ára bruttó ár, tartalmazza a termék elkészítésének ellenértékét. A csomagolási és a szállítási költséget nem tartalmazza a termék ára.
A Szolgáltató jogosult arra, hogy a megrendelést ne vállalja el, ekkor a Szolgáltató erről maximum 1 napon belüli határidőben e-mailben értesíti a Megrendelőt.
Amennyiben a Szolgáltató a Megrendelő megrendelését módosítás nélkül elfogadja, ezt maximum 1 napon belüli e-mailben válaszban közli a Megrendelővel. A Megrendelő és a Szolgáltató között a megrendelt termék(ek) elkészítésére vonatkozó egyedi vállalkozói szerződés (a továbbiakban: "vállalkozási szerződés") jön létre az elfogadó nyilatkozat közlésének időpontjában. A vállalkozói szerződés nem letölthető, nem kerül iktatásra, és nem utal magatartási kódexre sem.
Vita esetén a vállalkozási szerződés létrejöttének időpontjának azt az időpontot kell tekinteni, amikor a Szolgáltató a megrendelés elfogadásáról szóló nyilatkozatot (elektronikus levelet) a Megrendelő megadott e-mail címére megküldte, függetlenül attól, hogy a nyilatkozatról a Megrendelő mikor szerzett tudomást, illetve azt megismerte-e.
A vállalkozási szerződés létrejötte helyének minden esetben a Szolgáltató székhelyét kell tekinteni.
A vállalkozási szerződés teljesítésének helye minden esetben a Megrendelő által megadott kézbesítési cím, illetve személyes átvételnél a megadott átvételi hely címe.
A vállalkozási szerződés határozott időre, annak teljesítéséig szól.
Megrendelő a megrendeléstől később is az alábbi jogkövetkezményekkel bármikor elállhat a megrendeléskor megadott e-mail címéről küldött elektronikus üzenettel. Amennyiben a Megrendelő
a teljesítési határidőt megelőzően legalább 72 órával közli elállását, a kifizetett ár a Megrendelőnek visszajár, a megrendelt termék pedig nem kerül elkészítésre, illetve kiszállításra,
a teljesítési határidőt megelőzően 48-72 órával közli elállását, a kifizetett ár 50%-a Megrendelőnek visszajár, a fennmaradó 50% bánatpénzként a Szolgáltatót illeti, a megrendelt termék nem kerül kiszállításra,
a teljesítési határidőt megelőzőn kevesebb, mint 48 órával közli elállását, a kifizetett ár a Megrendelőnek nem jár vissza, a terméket pedig a megrendelő kérésére Szolgáltató kiszállítja.
Kézbesítés, csomagolás, számla: a termékek Megrendelőhöz történő kiszállítását, illetve csomagolását a Szolgáltató biztosítja a Megrendelő által a megrendeléskor megadott kézbesítési címre a Megrendelő által megszabott és a Szolgáltató által elfogadott teljesítési határidőre.
A megrendelt termék(ek)et a jellemzőktől függően a Szolgáltató a termék méretéhez igazodó élelmiszer szállítására alkalmas papír anyagú dobozba csomagolja, és a Megrendelő által megjelölt kézbesítési címre szállítja akként, hogy a termék az elfogadott teljesítési határidőig kézbesítésre kerüljön.
Megrendelő személyesen vagy meghatalmazottja útján köteles a megadott kézbesítési címen a terméket a Szolgáltató képviselőjétől átvenni, a kézbesítési bizonylatot aláírni, illetve a termék átadása érdekében a Szolgáltatóval együttműködni, a megadott kommunikációs csatornákat (telefon, e-mail) működképes állapotban fenntartani és rendeltetésszerűen működtetni.
Amennyiben a Szolgáltató képviselője a terméket azért nem tudja kiszállítani, mert a Megrendelő a címen nem elérhető a kiérkezésétől számított 20 perc alatt, Szolgáltató a terméket a Szolgáltató székhelyére visszaszállítja. Megrendelő ilyen esetben a teljesítési határidőtől számított 6 órán belül írásban jelezheti, hogy a terméket a következő 24 órában saját költségén átveszi a Szolgáltató által meghatározott átvételi helyen, ellenkező esetben a Szolgáltató jogosult a terméket megsemmisíteni.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy a teljesítési határidőt Szolgáltató maximum 2 óra időtartamban túllépheti (türelmi idő), amely nem minősül késedelemnek, és amely időtúllépés a városi forgalom előre nem látható körülményeiből adódhatnak. Amennyiben a türelmi idő alatt Szolgáltató a terméket kiszállítja, nem terheli indokolási kötelezettség. Ez esetben Szolgáltató mindet megtesz annak érdekében, hogy a Megrendelőt a megadott elérhetőségeken értesítse a késedelemről és a várható kézbesítési időpontról.
Számla: Szolgáltató a Megrendelő részére a kifizetés igazolására, a megrendelés elküldését követően elektronikus számlát állít ki a Megrendelő által megadott e-mail címére. Jelen ÁSZF elfogadása az elektronikus számlabefogadó beleegyezésének minősül. Az ÁSZF elfogadását követően a Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy számára a Szolgáltató elektronikus számlát állítson ki. A fentieknek megfelelően a Megrendelő a megrendelés leadásával, megrendelése módosításával és a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató által kiállított és a hatályos jogszabályoknak megfelelő elektronikus számlát befogadja, valamint azt a Profil oldalának "Számláim" menüpontjából vagy a Szolgáltató által küldött Számlára vonatkozó leveléből az ott meghatározott időpontig letölti. A Megrendelő Profil oldalán az elektronikus számla legalább a külön törvényekben (Áfa tv., Számviteli tv.) meghatározott időtartamig elérhető. A Szolgáltató által kiállított elektronikus számlát a KBOSS.hu Kft. látja el időbélyegzővel és digitális aláírással a Szolgáltató megbízásából. A Szolgáltató által kiállítottelektronikus Számla elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat, amely a számviteli és az ÁFA jogszabályok által szabályozott és adóigazgatási azonosításra teljes mértékben alkalmas. Az elektronikus úton kibocsátott Számlákat a hatályos jogszabályok alapján,elektronikus úton kell megőrizni. Az eredeti elektronikus Számla, mint elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat, hitelesen igazolja az adófizetéssel kapcsolatos jogok és kötelezettségek létét. Mindezek alapján a Megrendelő, aki a szolgáltató honlapján keresztül adja le megrendelését és szállítással (átvételi pont, házhozszállítás) illetve a Szolgáltató nél kívánja a terméket átvenni, minden esetben a fentieknek megfelelő elektronikus Számlát kap a rendeléséről, amit legkésőbb az átvételnél elküld a szolgáltató. Az így kiállított elektronikus Számla megfelel az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben, a 23/2014 (VI.30.) NGM rendeletben és az egyéb elektronikus számlára vonatkozó jogszabályokban előírt feltételeknek.
A honlap és tartalma: a Szolgáltató vállalja, hogy fenntartja és működteti a https://csaksuti.hu/ internetes honlapot, amelyen keresztül biztosítja, hogy a Megrendelők megismerhessék és megrendelhessék a Szolgáltató termékeit.
Szolgáltató a megrendelések teljesítése során a leggondosabban köteles eljárni, köteles betartani az élelmiszerekre vonatkozó tárolási, higiéniai, és az élelmiszer-feldolgozásra, sütőipari termékek készítésére vonatkozó élelmiszerbiztonsági szabályokat.
A terméknek külalakjában meg kell felelnie a honlapra feltöltött fényképnek, minőségében pedig a termék leírásának, illetve a Szolgáltató által megadott alapanyaglistának.
A termék kiszállításával, a szállítás kapcsán történő esetleges állagromlással kapcsolatos kárveszély a Szolgáltatót terheli.
Szolgáltató hibás teljesítésének következményei: amennyiben a Szolgáltató
a termék kiszállítását nem teljesíti,
a termék kiszállításával késedelembe esik,
termék állaga, külalakja a szállítás során sérül,
a honlapról rendelhető cseretermék általa megszabott teljesítési határidőben történő kiszállítását, ez esetben a Szolgáltató köteles saját költségén a Megrendelő által megrendelt termék kiszállítására a Megrendelő által igényelt határidőben, vagy
a termék árának visszafizetését, amennyiben a cseretermék kiszállítására a megadott időpontban a Szolgáltató nem képes, vagy csereterméket a Megrendelő nem igényel. Ezen esetekben a Szolgáltató a termék árát a Megrendelő által megadott bankszámlaszámra átutalással köteles 5 napon belül visszafizetni, ennek hiányában postai kézbesítés útján teljesíti a Megrendelő által megadott kézbesítési címre feladással.
Amennyiben a termék állaga a kiszállítása során oly mértékben sérül, hogy az eredeti rendeltetésének betöltésére alkalmatlan, higiéniás szempontok szerint emberi fogyasztásra alkalmatlan vagy nemkívánatos, Szolgáltató a 34) pont szerint csereterméket ajánl fel, és
amennyiben a termék helyettesítését a Megrendelő elfogadja, úgy a vállalkozási szerződés teljesítése a fentiek szerint változatlanul folytatódik a Megrendelővel esetlegesen egyedi változtatások figyelembevételével,
amennyiben a Megrendelő a termék helyettesítését nem fogadja el, de kéri a hibás termék kiszállítását, úgy a vállalkozási szerződés teljesítése változatlanul folytatódik, ám a Megrendelő jogosult árleszállítást kérni. Az árleszállítás mértékéről Szolgáltató minden esetben egyedi döntést hoz, ám az nem lehet nagyobb, mint a termék árának 50%-a,
amennyiben a Megrendelő a termék helyettesítését nem fogadja el, és nem kéri a hibás termék kiszállítását sem, úgy az a megrendeléstől történő elállásnak minősül, és a termék ára számára a teljesítési határidőtől számított 5 napon belül visszajár, amelyet Szolgáltató a Megrendelő által megadott bankszámlaszámra átutalással fizet vissza, ennek hiányában postai kézbesítés útján teljesíti a Megrendelő által megadott kézbesítési címre feladással.
Hibás teljesítés esetében a Szolgáltató köteles az ok felmerüléséről, az ok természetét is figyelembe véve a Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni.
Felek mentesülnek a jelen szerződésből fakadó kötelezettségeik nem vagy részleges teljesítésével kapcsolatos jogkövetkezmények alól, ha a késedelem, hibás teljesítés, vagy nem teljesítés ellenállhatatlan erők (vis maior) következménye. Ellenállhatatlan erőn olyan körülményeket kell érteni, melyek a jelen szerződés aláírását követően felmerülő, előre láthatatlan és a Felek által elháríthatatlan események következtében állnak be. Ilyennek tekintendők főképp, de nem kizárólag a háború, földrengés, tűzvész, betegség, robbanás, általános anyag- és üzemanyaghiány, baleset. Az ellenállhatatlan erő által érintett fél köteles a másik Felet a vis maior helyzet bekövetkeztéről a lehető legrövidebb időn belül, illetve megszűnéséről 3 (három) napon belül értesíteni.
Elállási tájékoztató: a Szolgáltató kizárólag olyan Termékeket forgalmaz, amelyekre vonatkozóan a Megrendelő az 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet (a továbbiakban: "Fvkr.") 20. §-a szerinti elállási jogát nem gyakorolhatja, mert azok a Fvkr. 29. §. (1) d) szerinti romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző árunak minősülnek.
Szellemi alkotások: Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy tiszteletben tartja, és nem sérti a Szolgáltató szellemi alkotáshoz fűződő jogait, beleértve a honlapon futó, a Szolgáltató tulajdonát képező számítógépes programalkotásokat is. Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy semmilyen módon nem használja, illetve hasznosítja a Szolgáltató védjegyeit, egyéb kereskedelmi megjelöléseit különösen, de nem kizárólagosan a "Csaksüti" logót.
A Honlap teljes tartalma, így különösen a Honlapon található adatok, tájékoztatók, képek, leírások, szövegek, ábrák és a Honlap arculata, megjelenése és felépítése, az egyes funkciók kivitelezése a Szolgáltató kizárólagos tulajdonát képezi, vagy jogosultsággal rendelkezik azok felhasználására és mint olyan a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény ("Szjt.") alapján szerzői jogi oltalmat élveznek. A Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül azok felhasználása sérti a Szolgáltató szerzői jogait és jogi következményeket von maga után. A Honlapra történő hivatkozás elhelyezése más felületeken engedélyezett, amennyiben a hivatkozás a Honlap főoldalára vezet, azonban a Honlap belső oldalaira hivatkozás kizárólag a teljes oldal tartalmára történő hivatkozás esetében megengedett a Szolgáltató előzetes jóváhagyása mellett. Egyik esetben sem történhet a hivatkozás olyan formában, hogy azzal a Honlap, illetve annak valamely belső oldala vagy tartalma egy másik honlap tartalmaként tűnjön fel.
A Szolgáltatás igénybevétele semmilyen körülmények között sem eredményezheti, hogy a forráskódot bárki visszafejtse, visszafordítsa, vagy bármely más módon megsértse a Szolgáltató szellemi alkotásokhoz fűződő jogait. Tilos továbbá a Honlap tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a Honlap vagy annak bármely része módosítható vagy indexelhető (pl. keresőrobot, vagy bármely más visszafejtő).
A jogszabályok alapján nyújtott tájékoztatás: az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény alapján nyújtott tájékoztatás, függetlenül attól, hogy a Szolgáltató szolgáltatásait ingyenes nyújtja:
A Szolgáltató neve: Szigethy Krisztina egyéni vállalkozó
A Szolgáltató székhelye: 1155 Budapest, Rákospalotai körvasút sor 30.
A Szolgáltató adószáma: 26347901-2-03
A Szolgáltató statisztikai számjele: 26347901-7311-113-03
A Szolgáltató e-mail címe:
A Szolgáltató telefonszáma: +36/30 397 0725
A Szolgáltató részére tárhely-szolgáltatást biztosító személy, valamint annak elérhetőségei: Websupport Magyarország Kft., +36/1 700 40 30
A Honlap igénybevételével kötött Szerződés ingyenes, amely a Honlap felkeresésével, illetve használatával jön létre magyar nyelven. A Szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, azt a Szolgáltató nem iktatja.
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján nyújtott tájékoztatás, függetlenül attól, hogy a Szolgáltató által nyújtott valamennyi szolgáltatás időbeli és térbeli korlátozás nélkül ingyenes:
A Szolgáltató neve: Szigethy Krisztina egyéni vállalkozó
A Szolgáltató székhelye: 1155 Budapest, Rákospalotai körvasút sor 30.
A Szolgáltató e-mail címe:
A Szolgáltató telefonszáma: +36/30 397 0725
A Szolgáltató a Honlap üzemeltetésével kapcsolatban a szükséges védelmi intézkedéseket megtette, amely kiterjed a Honlap használatával kapcsolatban keletkező valamennyi adattartalom védelmére.
A megjelenített adattartalom valamennyi elterjedt operációs rendszer böngészőjével megjeleníthető.
Panaszkezelés módja: Szolgáltató célja, hogy a Szolgáltatás megfelelő minőségben, Megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítésre kerüljön. Amennyiben fogyasztónak minősülő Megrendelőnek mégis valamilyen panasza van a Szolgáltatással, annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az 42. pontban megadott elérhetőségeken közölheti.
A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, szükség szerint orvosolja. Amennyiben Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról, az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát Megrendelő rendelkezésére bocsátja e-mailben. Amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, úgy a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak másolati példányát Megrendelő rendelkezésére bocsátja e-mailben.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban, e-mailben megválaszolja, panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A Szolgáltató a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
Amennyiben nem ért egyet a panaszkezelés eredményével a hatályos jogszabályok értelmében a következő tájékoztatót nyújtjuk fogyasztónak minősülő Megrendelők részére:
Fenti esetben az illetékes Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztályához vagy a Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő békéltető testületek valamelyikéhez fordulhat. A fogyasztóvédelmi közigazgatási hatósági ügyekben a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal jár el a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet értelmében.
A KORMÁNYHIVATALOK (kormanyhivatal.hu) weblapon találja a járási hivatalok elérhetőségét míg a békéltető testületekre vonatkozó adatokat a Békéltető testületek (bekeltetes.hu) weblapon. A békéltető testületek a fogyasztói jogviták bíróságon kívüli rendezésében segíthetnek jóval gyorsabb és költséghatékonyabb módon. Céljuk a felek közötti egyezség elérése. A határozatuk azonban alávetési nyilatkozat hiányában nem bír kötelező erővel. A békéltető testület kérésre tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Online adásvételi és szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogviták esetén az eljárásra kizárólagos illetékességgel a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület rendelkezik.
Fogyasztói panasz esetén igénybe vehető az Uniós online vitarendezési platform is, mely egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság weboldalán. Az online felület a következő címen érhető el: Online Dispute Resolution | European Commission (europa.eu)
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásokban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles levélben válasziratot küldeni a békéltető testület számára és amennyiben az adott megyében székhellyel vagy telephellyel rendelkezik, a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét köteles biztosítani.
Végső esetben a fogyasztó az illetékes bírósághoz is fordulhat, ahol panasznapon akár tollba is mondhatja keresetét. Az okirati bizonyítékok csatolása ekkor is elengedhetetlen.
Záró rendelkezések: a jelen ÁSZF szerint létrejött vállalkozási szerződés a Szolgáltató, illetve a Megrendelő között kizárólag vállalkozási szerződéses jogviszonyt hoz létre. A vállalkozási szerződés nem teremt közöttük munkaviszonyt, és az egyik fél által sem értelmezhető munkaszerződésnek. A Szolgáltató önállóan, a Megrendelő megrendelésére fejt ki munkavégzéssel járó tevékenységet, a tevékenységét önállóan, saját eszközeivel végzi.
Felek írásbelinek fogadják el a Szolgáltató és Megrendelő által egyaránt használt üzenetküldő alkalmazások (pl. sms, e-mail, Messenger) útján küldött nyilatkozatokat.
Felek megállapodnak abban, hogy a fentiek figyelembevételével egymással elsősorban elektronikus úton kommunikálnak, a Megrendelő megrendelése alkalmával feltöltött e-mail címére, továbbá a Szolgáltató
Felek rögzítik, hogy a címzett Félnek a Szerződésben feltüntetett székhelyére, illetve lakhelyére ajánlott postai küldeményként feladott nyilatkozat az ajánlotti szelvényen a feladás dátumaként megjelölt dátumtól számított 5. (ötödik) munkanapon közöltnek tekintendő.
Megrendelő kijelenti, hogy őt a szerződés megkötésénél és nyilatkozatai megtételénél sem tévedés, sem téves feltételezés nem vezette, az abban foglaltak valódi és tényleges akarati elhatározást tükröznek.
Amennyiben az ÁSZF valamely rendelkezése vagy rendelkezésének egy része érvénytelen vagy végrehajthatatlan, úgy az nem érinti az ÁSZF többi részének érvényességét. Felek ezúton kötelezik magukat, hogy ebben az esetben az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezést olyan érvényes vagy végrehajtható rendelkezéssel helyettesítik, amely a lehető legjobban megfelel a helyettesítendő rendelkezés szellemének és céljának.
Jelen ÁSZF a fentebb körülírt ügyleti célt szolgáló egységes akaratnyilatkozatot képez, éppen ezért pontokra bontása, illetve alcímekkel történt ellátása kizárólag az olvasás és a hivatkozás kényelmét szolgálja, azonban semmilyen módon sincs kihatással tartalmára, értelmezésére, alkalmazására, illetve bármely Fél jelen megállapodással elérni kívánt ügyleti céljára, ennél fogva ilyen hatállyal vagy céllal nem értelmezhető, illetve hivatkozható.
A szerződéskötést megelőző egyeztetések és szerződéskötési tárgyalások során az ÁSZF tárgyában szóban vagy írásban, illetve más formában tett nyilatkozatok, felhatalmazások, ellenvetések és megállapodások nem kötelezőek a Felekre nézve.
Felek kijelentik, hogy a vállalkozási szerződés megkötése során nem hallgatnak el egymás elől olyan tényt vagy körülményt, amely a vállalkozási szerződés szempontjából jelentős.
Szolgáltató fenntart minden, a Honlapja bármely részének, részletének bármilyen módszerrel, történő terjesztésével és másolásával kapcsolatos jogot. Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül tilos a honlapok egészének vagy részeinek bármilyen - a szerzői jogról szóló törvény szerinti - felhasználása. (többszörözés, terjesztés, átdolgozás stb.)
A jogosulatlan felhasználás polgári- és büntető jogi következményeket, valamint kártérítési felelősséget von maga után. Megrendelő a Honlap használatával tudomásul veszi, hogy annak bárminemű tartalmának felhasználási engedély nélküli felhasználása esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege 30.000,- Ft képenként, valamint 2.000,- Ft szavanként. Megrendelő tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt.
Amennyiben Szolgáltató jelen ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, úgy a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető adott jogról való lemondásnak. Az itt rögzített jogokról történő lemondás csak arra vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat megtételével érvényes. Amennyiben a Szolgáltató alkalomszerűen nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely feltételéhez vagy kikötéséhez, nem jelent lemondást azoknak a későbbi szigorú betartásáról.
Jelen ÁSZF-re és a vállalkozási szerződésre a magyar jog irányadó. A jelen ÁSZF-fel, a vállalkozási szerződéssel kapcsolatos minden vitás kérdést a Felek békés úton kísérelnek meg megoldani. A békés úton nem rendezhető vitás kérdések eldöntése során Felek kifejezetten kikötik a magyar bíróság joghatóságát és hatáskörétől függően a Budai Központi Kerületi Bíróság kizárólagos illetékességét.
A mindenkor hatályos ÁSZF-et Szolgáltató a honlapon közzéteszi, amennyiben az ÁSZF hatályos szövege kapcsán a felek között vita merülne fel, minden esetben a honlapon legutóbb közölt verzió az irányadó.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdéseket illetően a Szolgáltató a Szolgáltatást képező üzleti tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései külön kikötés nélkül is irányadóak.
Kérjük, hogy csak akkor regisztráljon a Honlapra vagy adjon le egyedi megrendeléseket amennyiben egyetért a fentiekkel.
Jelen Általános Szerződési Feltételek 2022. december 01. napjától hatályosak.
a Szolgáltató hibásan teljesít, amely az alábbi jogkövetkezményekkel jár:
Amennyiben a Szolgáltató a termék kiszállítását nem teljesíti vagy a termék kiszállításával késedelembe esik, Megrendelő a megrendeléstől elállhat, és igényelheti:
Jelen Általános Szerződési Feltételek dokumentum nyomtatóbarát letöltéséhez és megtekintéséhez kérjük kattintson ide.
Budapest, 2022. december 01.